Így folyik a gumiabroncs defekt javítás

2

Talán nincs is olyan autós, aki élete során legalább egyszer ne szenvedett volna el defektet. Az autógumi sérülése nem csak kellemetlen, de igen veszélyes is lehet. Defektes gumival rendkívül veszélyes a közlekedés, azonnal fel kell keresni a pótkerék felhelyezését követően az első gumijavító műhelyet. Sose kezdje el otthoni körülmények között, megfelelő szaktudás nélkül helyrehozni az autógumit, akkor sem, ha rendelkezik otthon defekt spray-el vagy tömlő nélküli defekt javító készlettel.  A szakemberek könnyedén azonosítják a problémát, és a megfelelő műszerekkel pár perc alatt szemrevételezik, hogy az adott defekt miatt keletkező sérülés javítható-e.

Az abroncsok javítását a következő estekben nem lehet végrehajtani:

  •       Ha a gumiabroncs oldalfalán a szövetvázig terjedő repedés található, mely meghaladja a 35 mm-t
  •       A gumi összetétetét roncsoló vegyeszer került kölcsönhatásba az autó kerekével
  •       a perem sérülésnél a peremhuzalok szabadon vannak,

 

Defekt két esetben fordulhat elő. Idegen tárgy fúródik a gumiba, mely lehet szög, csavar, egy élesebb kavics, mely fokozatosan járul hozzá az abroncs nyomászvesztéséhez.

Az alulfújt gumik, vagyis a rossz nyomás a másik fő defekt ok, mely súlyos károkat okoz a futó felületen.

A Defekt javítása először szemrevételezéssel kezdődik, melyhez az abroncsot le kell szerelni a felniről. Ilyenkor kerülhet sor a defektes gumi teljes átvizsgálására. Ez azért rendkívül fontos lépés, mivel az első ránézére könnyedén orvosolható hiba megeshet, hogy a gumi szerkezetében visszafordíthatatlan károkat okozott a belső szerkezetében.

Majd ezután következik a légzáró réteg légmentesítése. A lyukat speciális maróval ki kell tisztítani, a lyuk környékét megfelelően fel kell horzsolni.  majd a  vulkanizáló oldatot a lyukba kell sajtolni, annyira, hogy a másik oldalon megjelenjen. Nagyjából 20 perc alatt szárad meg az anyag, majd a végső simításokat követően kerül sor a centírozásra.

Amennyiben nem javítgató meg a defektes kerék, az azonos tengelyeken lévő gumikat cserélni kell. Tilos kizárólag csak a sérült gumit cserélni. Ügyeljen arra, hogy az új gumik (legyenek azok ragiál vagy diagonál) a gumi cserét követően is azonos típusúak legyenek.

Négykerékmeghajtású autók esetében érdemes defket esetén mind a négy kereket lecserélni, hogy a stabilizátorban, csúszásgátló rendszerekben ne okozzon egy vagy 2 lecserélt kerék működési zavarokat.

Amennyiben nem javítható meg defektes gumija, nézzen szét webshopunkban, hogy a legjobb áron találja meg az autójára legmegfelelőbb új szetteket. https://www.akciosgumi.hu/