A 7 fokos szabály igaz a téli gumikra. Nem kell azonban azonnal a gumishoz rohannunk, amint először a kritikus szint alá kúszik a hőmérséklet, hiszen az való igaz, hogy ősszel már lehet számítani éjszaki talaj menti fagyokra, azonban napközben a hőmérséklet még bőven lehet magasabb, mint 7 fok.   A túl meleg aszfalt sokkal jobban koptatja a téli gumi t, zajosabb is lehet menet közben, valamint az autó fogyasztása is megnövekedhet, így mindenképpen várjuk meg, ameddig tartósan 7 fok alá csökken a nappali hőmérséklet, illetve azon napszakok hőmérséklete, melyben autóját használja.   November vége, december eleje már ideális időszak a téli gumi cseréjére .  Az abroncsok cseréjét bízza szakemberre, és rendkívül fontos, hogy ...

Tovább olvasom

 

Manapság már nem helytálló az a megállapítás, hogy Magyarországon nincs szükség speciális téli gumikra, és nyári abroncsokkal is bátran lehet közlekedni a téli hónapokban az utakon. A tél évről évre egyre keményebb, és még ha nem is hóakadály nehezíti a mindennapos közlekedést, a csapadék, fagy, valamint hókásás és jeges utak bizony megkövetelik a jó tapadást biztosító téli abroncsok használatát.   Az ADAC mindig változtatja a tesztelt abroncsok a méreteit, így 2018-ban a kisautókra jellemző 175/65 R14, valamint a kompakt kategóriában gyakori 205/55 R16 következett.   175/65 R14 tesztek Száraz aszfalton a Firestone Winterhawk 3, a Continental, a Vredestein és a Dunlop terméke is jól teljesített. A leggyengébbnek a Semperit ...

Tovább olvasom

 

A 2017-es év már sokkal meggyőzőbb eredményeket hozott. A 195/65 R15-ös gumik kategóriájában a legkiegyensúlyozottabb eljesítményt a Continental WinterContact TS860 érte el, ezzel a legjobbnak bizonyult a tesztelés során. A második helyre az Esa+Tecar ért oda, míg harmadikra a Kleber Krisalp HP3. Így kijelenthető, hogy nem csak a prémium kategóriás Continental abroncsokkal érezhetjük magunkat biztonságban egy kisautóban is télen is az utakon. Drasztikus az árkülönbség a Kleber és a Continental között, azonban a teszt alapján kijelenthető, hogy közel azonos tulajdonságokkal bír a két márka tesztelt abroncsa. A Yokohama W Drive V905-öse száraz úton a legjobb minősítést érte el, de havon is nagyon megbízható.   215/65 R16-os abroncsok ...

Tovább olvasom

 

Ezek lettek az ADAC Téli Gumi Teszt eredményei 2016-ban: A kisautóknál a 185/65 R15-ös méretben tizenöt, a középkategóriában elterjedt 225/45 R17-es méretben tizenhárom gyártó termékeit vizsgálták 2016-ban. A 185/65 R15 méretű gumik egy Renault Clióra lettek felszerelve. A tesztek meglepő végeredményt hoztak, 15 gyártó terméke közül mindössze 2(!) kapott jó minősítést. A tesztgyőztes a Goodyear UltraGrip 9 mintázata lett, és bár mindössze egy tizeddel előzte meg az ezüstérmes Michelin Alpin A4-et. A Goodyear havon és fogyasztásban volt kiemelkedő, addig a Michelin szárazon és kopásban teljesített a legjobban. A Nokian WR D4 a kiegyensúlyozott jelzőt tudhatja a test alapján magáénak, A Hankook I*cept RS2 száraz aszfalton a legjobb, ...

Tovább olvasom

 

A nyári abroncsok kiválasztásakor kézenfekvő döntés, ha megnézzük, melyek a legjobb nyári gumik, melyekkel biztonságos és komfortos lesz az utakon való közlekedés. A német autó klub évről évre tesztelésre szólítja fel a gumigyártókat, lássuk tehát, mely márkák mely termékei vitték a prímet az elmúlt években. Az öt fontos kritérium hosszú ideje ugyanaz: a száraz és vizes úton való tapadás 40 és 20 százalékot foglal le az egészből, de hangsúlyos a kopás is (20 százalék); majd jönnek a marginális, de nem elhanyagolható szempontok, így a fogyasztás és a zaj a maga 10-10 százalékával.   Az ADAC nyári gumi teszt 2018 legfontosabb tudnivalóit szedtük össze Nektek! 2018-ban a kisautókon jellemző 175/65 R14-es és a kompaktokon szokványos ...

Tovább olvasom